torsdag 2 februari 2012

Tisdag blev en upprepning av måndagen. Förvirring, missförstånd och ännu en kofta. Skäms på mig. Men med 83% rabatt kändes det ändå ganska värt.
Igår kastade jag mina promenadplaner åt sidan och ägnade mig istället åt prat, pepp och kollektiv nervositet, för att sedan ta tunnelbanan hem där jag städade halva rummet. Sedan bar det iväg till teater i Kärrtorp där det kändes oväntat hemtamt, det till och med luktade bekant så till den grad att jag nästan blev förvånad över att inte se dem där i folkmassan av rödvinsminglande seniorer. När vi sedan kom hem efter drygt två timmar av sång och Shakespeare fick jag ärva några av farfars gamla hattar. Score.
Idag är jag duktig och lagar den där tröjan, lagar mat, passar barn, tar tag i ritande och motstår frestelsen att åka till röda linjens ändstation i ett försök att spara pengar inför stundande resa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar