måndag 7 januari 2013

Sömnlösa nätter

Jag har haft så konstiga mat- och sovvanor den senaste veckan: vaknar mitt på dagen och äter frukost till lunch eller tvärtom, choklad till middag eller inget alls. Sen kan jag inte somna för jag tänker så mycket. Vilket resulterar i att jag vaknar sent. Den gången jag väl vaknade tidigt, låg jag kvar och somnade om i ren protest - det är inte okej att det är kolsvart fram tills halv tio. Det är nu det borde ha vänt och bli ljusare igen, men det känns banne mig som att det bara blir mörkare. Inte konstigt att kroppen väntar med att låta mig vakna när det är ljust istället.
Något man kan göra om man inte kan sova och hittar en whiteboardpenna är att pimpa sina möbler (förutsatt att de är avtorkbara, som mina skåpdörrar av glas).
Det är bara att låta fantasin flöda, själv slog jag till på en gren och en skyline.
Det gör inget att det blir fult (man kan alltid torka bort och göra om), huvudsaken är att det ändå blir hundra gånger roligare än det var förut.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar